Baby Shower Partisi Denilince Ruh Halim

İlk hamileliğimi 2015 yılında mart ayında yaşamaya başladım. Çok yeni bir evliliğim vardı ve hamileliğim ile birlikte inanılmaz derecede bulantılı günler yaşamaya  başladım. Kendi ailem şehir dışında yaşıyordu, anneme her an ulaşma imkanım olmadı ve ulaşsam da bulantılar hiç hafifleyeceğe benzemiyordu bundan dolayı bulantılı günlerimde (yaklaşık 5 ay sürdü) eşimden ve ailesinden çok destek gördüm.

Tek isteğim bulantıların geçmesi olduğu için günler geçince gebelik 6. ayına ilerleyince hiçbir şeyi kafama takmamaya başladım. Sadece kontrollerime gidip geliyordum 6. ay bitmesine rağmen ne hazırlık yapmıştım ne bebek odası ne de bebek giysisi almaya başlamamıştım. Yaz ayları ve sonbaharda aile olarak biraz gezinti yaptık sonrasında doğuma yaklaştık ve 2015 yılı 27 Kasım Cuma günü oğlum Kamil Işığı sağlıklı olarak kucağıma aldım.



Bu süreçten önce babys hower partisi yapmadım. Çevremde hiç yapan birisini görmedim, sadece sosyal medyada birileri yapıyor diye hediye gelsin diye evi mavi balonlarla süsleyip daha doğmamış bir bebeğin partisini yapmak mantıklı gelmedi. Aslında bunun üzerine hiç düşünmedim bile. :) Daha sonra kiminle sohbetini yaptığımı tam hatırlamıyorum ama baby shower partisi denilen olayın eskiden halk arasında şöyle bir adet olduğunu duymuştum: ''Bebek doğar ve ilk banyosu yaptırıldıktan sonra etrafa veya bebeğin küvetine bozuk para ve kuruyemişler saçılır. Bebeğin vücuduna az miktarda tuz dökülür ve sonra bebek durulanıp giydirilir. Anneye de gönlünden kopan birileri varsa eğer hediye verilir'' Aslında normal düşününce çok sevimli ve sıcacık bir ortam hayal ediyorum. Kimse gösteriş peşinde değil. Kimse tüketim yapma peşinde değil. Sadece anne ve bebek için samimi sıcak bir biraraya gelme etkinliği. Akışında giden ve doğal olan. Keşke her şey böyle samimi ve içten haliyle olduğu gibi kalsaymış öyle değil mi?



Fakat instagram kullanan çoğu annelerden gördüğüm ve bazı ünlü annelerin de yaptığı gibi renk curcunası içinde yapay bir eğlence ortamında yapılan, tüketimin mutluluğu içinde yüzen anneler, aileler var.

Ben bebeğim için sade bir ortam seçmeyi her zaman önemli buldum. Sevdikleri ile bir insanın buluşmasının kimsenin içinde eleştirme, beğenmeme, kendi ile kıyas etme ve beğenilme gibi hisler taşımadan benimle birlikte olmasını önemli buldum. Siz insanlara nasıl yaklaşırsanız öyle karşılıklar bulursunuz bazı istisna durumlar hariç. Gösteriş sunan eleştiri bulur, sırf beğenilsin ve sevilsin diye bir ortam hazırlıyorsanız siz de burun bükülmeye hazır olun o zaman. Bir annenin veya bir anne adayının onca hormonal durum onca duygusal gel git arasında, akraba arkadaş beğensin diye uğraşlar içine girmesini ayrıca yorucu ve gereksiz buluyorum. Sadelik, gereksiz ayrıntılardan kaçınma ve olduğu gibi görünme her zaman daha stressiz bir hayat sunar ve dingin bir ruh hali...
Baby shower partisinde demet akalın

baby shower partisi yapan ünlüler pelin karahan


Tek eleştiri noktam şudur ki, bir bebeğin dingin bir anneye ihtiyacı var. Bu ayrıntılara zaman ayrılması, maddiyat harcanması, beğenilme kaygısı, nasıl görünüyorum endişesi bir bebeğin annesini gereksiz yere yorar.

Peki siz yaptınız mı babyshower partisi ve istediğiniz gibi geçti mi?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk İstismarını Önleme Etkinlik Kitabı - Uzman Psikolog Ayşe Başak Erk

Her Çocuk Özeldir Aamir Khan Filmi